zaterdag 1 december 2012

Zeevisteam Westland: Grote Prijs van Ter Heijde 01 december 2012



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de samen met het Zeevisteam Westland "de grote prijs van Ter Heijde". We verzamelen in "de Viskeet" en het lijkt erop dat het aantal aanmeldingen is terug gelopen t.o.v. andere jaren zo op het eerste gezicht te zien. Misschien door de Koning Bolo Bolo wedstrijd die morgen gehouden wordt? Als steknummer hebben we nummer 5 gekregen en ik sta in het D vak. We worden weer keurig met de "platte kar" weg gebracht en aangekomen in vak D blijkt er links en rechts een slaper te zijn. Mooi een iets ruimere stek dus.................

Er staat een wzw wind van 5 bft, temperatuur 7 °C, lw HvH 09:25 uur (-59 cm), hw 16:25 uur (136 cm), (± 195 cm). Het laatste half uur van de wedstrijd regen. Om 10:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter stok, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje ls5013f\6, afgewisseld met een onderlijn, haakje ls5013f\8, gevuld met een pier, slik, tab of een combinatie hiervan, en 1x flexi afhoudertjes.

Het begint goed, want zo'n 8 minuten nadat ik ingeworpen heb zie ik een doorbuigertje aan de nylon, jammergenoeg is het een "lijnhapper" en zit er niets aan. Hierna probeer ik het weer op dezelfde afstand maar het levert me niets meer op, wat verder dan maar. Ruud van Noord op nummer 3, links van me draait er een bot uit, als ik begin te draaien zit er bij mij ook 1 aan en Peter vd Kuil rechts van me op nummer 7 staat in een muitje te vissen en komt met een triplet botten aanzetten. Je hebt natuurlijk altijd baas boven baas.

Ik vang er nog  een mooie bot bij van in de 30 cm en bij de meeste komt er vis naar boven, hoofdzakelijk bot en zeebaarsjes.



En opeens is het over, na een klein uurtje zakt het helemaal in en is het "sprokkelen" geblazen voor een visje. Met het varieeren in afstand probeer ik ze weer te vinden, zaten ze met het voorvissen redelijk dichtbij blijken ze nu opeens verdwenen te zijn. M'n buuren scoren er weer wat botjes bij en ik probeer het met de 5 meter stok, hoofdlijn 12\100 mm gevlochten (van Daiwa) met een nylon tapse voorslag, dito wapperlijn, geankerd lood 170 gram.

En op een gegeven moment zie ik toch een tik erop, als ik binnen draai zit er een "mooie" bot. Er volgt er nog één en daar blijft het bij.



4 vissen, gezamelijk 116 cm, te weinig om in de prijzen te vallen. Bij terugkomst in "de Viskeet" heeft Jan er 5, Ed 2 , Teun 1 en Hans 1. Wel allemaal vis, maar te weinig. We drinken en eten nog wat en vertrekken naar huis. Van Ruud van Noord krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank!

1e is geworden: Arjan van Drunen 24 vissen (660 cm), 2e Arjan van Moort 13 vissen (314 cm), 3e Tom van de Pol 13 vissen (303 cm), 4e Ed van de Vegt 9 vissen (202 cm) en 5e John Voogt 6 vissen (143 cm) Iedereen van harte gefeliciteerd!

De uitslag: Kijk voor de voorlopige uitslag onder pagina's (rechterkolom) \
Overige wedstrijduitslagen 2012.

p.s. Voor de wedstrijd m'n kamera laten vallen, die hierna niet meer goed werkte, foto's via m'n telefoon genomen, problemen met uploden naar m'n pc. Uiteindelijk via een hyves account van m'n dochter 1 foto er op gekregen. Hopelijk lukt het met de rest ook nog. Kamera open geschroefd en wat vuil verwijderd. Hierna werkt ie weer. Klaar voor morgen.

Vis greetz,

Willem

0 reacties:

Een reactie posten