maandag 17 juni 2013

Zeevisteam Westland: 3e Penn Korpscompetitie wedstrijd Westkapelle Baaiweg zaterdag 15 juni 2013



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 3e Penn competitie samen met het Zeevisteam Westland in Westkapelle aan de Baaiweg. Na een reis van 2 uur kom ik aan in Westkapeele herrijst het verzamelpunt, waar alle bekende gezichten van wedstrijdvissend Nederland en Belgie weer aanwezig zijn. Als steknummer loten we balletje nummer 11 en voor mij wordt het vak E een flink stuk lopen. Tijdens de wandeling valt er een buitje maar gelukkig is het bij aankomst op de stek vrijwel droog en verschijnt er een zonnetje. Wel staat er een harde zw-wind van 5 bft die om 11:00 uur al gauw oploopt naar 6 bft met stoten van 7 bft. Temperatuur 14 °C, hw Westkapelle 06:35 uur (+169 cm), lw 12:56 uur (-131 cm), (± 300 cm).

Om 10:00 uur mogen we beginnen, ik start met de 5 meter stok, hoofdlijn 12\00 mm gevlochten van Daiwa met een nylon tapse voorslag, wapperonderlijntjes, afgewisseld met plastic afhouders, haakje 8, gevuld met een pier\witje\zager\slik of een combinatie hiervan, tommy lood 180 gram. Al gauw blijkt dat weg te stromen en als ik wil verhogen naar 175 gram geankerd waait m'n standaard om, de draad komt tussen een schroef en knapt af, alles weg. Snel overschakelen op de 4,5 meter stok met 22\100 mm nylon, maar ook het geankerde lood van 175 gram gaat aan de wandel  en komt vast te zitten waardoor ook deze afknapt. Geen gelukkig begin en ik begin al te baalen.

Snel maar weer een voorslag erop en vissen maar weer, inmiddels is het regelmatig "klussen" met de buuren niemand kan echt goed ankeren met deze stroming en wind en zo staan er regelmatig 3 a 4 vissers met de lijnen door elkaar, gelukkig blijft de stemming goed en proberen we er maar het beste van te maken. 11:34 uur wordt me lijn meegenomen door 1 van m'n buren en in feite werkt het dan als een sleeplijn, er zit een mooie bot aan bij mij, dus het kan ook zo zijn voordeel hebben.



Echt wild is het niet, alleen Edwin de Lange die rechts van me staat naast de palengalerij heeft een bot. Om 12:00 uur pakt ie nog een doublet van een botje met een mooie 50+ zeebaars. Zo'n palengalerij werk in feite net las een strekker het voedsel waar de vis naar opzoek is verzameld zich daar en dat is dan weer het voordeel als je zo'n stek loot. Het nadeel is natuurlijk dat je op moet passen om niet vast te komen zitten tussen de palen.



12:39 uur een botje en de meeste in de buurt hebben nu wel 1 of 2 vissen. 13:20 uur volgt er nog een mooie van 32 cm en dat tikt lekker aan.



Om 14:00 uur is het weer afgelopen, alles onder een dikke laag stuifzand en met 3 vissen, totaal 70 cm heb ik het zo te zien redelijk gedaan. Maar al gauw blijkt op de terug weg dat er naar rechts toe veel meer is gevangen, ik hoor aantallen van 7, 9, 11 en 17 stuks. Ik gok op een middenmooters plaats. Bij het verzamelpunt de Fontein blijken Martin met een 3 in het vak en Ed met een 4e plaats in het vak het uitstekend gedaan te hebben. Bij Jan en Gilles wilde het helaas niet lukken en beide vissen een 0.

Uiteindelijk blijkt de schade mee te vallen en zakken we maar 1 plaats in het algemeen klassement, gelukkig maar. Kunnen we de volgende wedstrijd er weer volop tegenaan.

Vis greetz,

Willem

0 reacties:

Een reactie posten