zondag 22 december 2013

Zeevisteam Westland: Grote prijs van Ter Heijde zaterdag 21 december 2013



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik samen met het Zeevisteam Westland bestaande uit: Jan Groenwegen, Ed van Zanten, Gilles Traas, Willem Louman en onze nieuwe korpsgenoot Paul van Boheemen, de Grote prijs van Ter heijde, dit keer niet aan het strand i.v.m. de harde wind maar wijken we uit naar de Rozenburgse landtong om daar tussen de strekkers te vissen. Er staat een zzw-wind van 7 a 8 bft aan de kust, temperatuur 8 °C, lw HvH 10:04 uur, (- 67 cm), hw 17:16 uur (+ 131 cm), (± 198 cm), regelmatig een regenbui. Als steknummer heb ik C17 toegewezen gekregen, net achter de kering tussen één van de eerste strekkers, een stek die niet echt goed bekend staat om z'n vangsten. Maar goed dat is het lot, dus proberen maar. Om 10:00 uur mogen we beginnen en vliegen er zo'n 95 onderlijnen de waterweg in.

Gelukkig is het goed te doen qwa wind, omdat je een stuk lager zit heb je er weinig last van. Rechts van me staat Pim Troost die ook altijd wel vis weet te vangen, links van me Omar Tanrioven. Ik start met de Tubertini feeder, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon  met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f314\10, gevuld met een pier\slik\zager of een combinatie hiervan, piramide lood 140 gram. Links van me heb ik een strekker en ik besluit schuin links te gooien in de hoop dat de vis zich daar bevindt, alleen erg veel water staat er niet.

Jammer genoeg levert het vooralsnog niets op. Na verloop van tijd weet Pim een klein botje te vangen zo'n 30 meter uit de kant. Ze zitten er dus wel maar erg dik "gezaaid" zijn ze niet. Inmiddels krijg ik telefonische info dat de rest van m'n korpsgenoten allemaal vis hebben, lekker jongens voer de druk maar op ;-). Omdat het water in de hoek waar zit vrij rustig is krijg ik het gevoel dat m'n amnesia lijnen gewoon te dik zijn en ik besluit verder te vissen met dunnere fluorcarbon lijnen, dat levert me een botje van 11 cm op, gelukkig van de 0 af.



Hierna krijg ik een mooie aanbeet op de feeder en het binnen draaien gaat steeds zwaarder naarmate ik dichter bij kom, ik dreig zelfs vast te lopen en m'n lijn loopt steeds verder naar rechts, heel even zie ik iets van een zilverkleurige rondvis (houting\wijting) en weg is ie, gelukkig hangt er nog een mooie bot aan van 30 cm en dat is misschien weer het risico als je met kleine haakjes vist. Pim meet de vis voor me, en net als hij hem teruggooid denk ik, shit ik vergeet hem te fotograferen. Maar goed, 30 cm erbij op de kaart en dat is "lekker".

Cor van Houten komt z'n tweede houting, whats in a name?, laten meten en doet goed mee met deze twee aparte vissen van 30 en 37 cm. Ik vis nu iets verder weg waar wat meer water staat en dat levert me om 12:48 uur nog een mooie bot op van 31 cm. 13:12 uur komt er nog een klein botje bij en met 4 vissen doe ik goed mee.



Van de nummers 12 t\m 23 die ik moet meten, blijk ik zelfs bovenaan te staan en dat is een goed vooruitzicht. Om 14:00 uur is het weer afgelopen, omdat ik van "de Eurovissers" nog een competitie wedstrijd heb in de avond vertrek ik naar "de Pub". Van Pim Troost en Omar Tanrioven krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank. Uiteindelijk blijken we als korps op de 4e plaats geeindigd te zijn, dit keer met allemaal vis. (Jan Groenewegen 1 vis, Ed van Zanten 1 vis, Gilles Traas 5 vissen en Paul van Boheemen 3 vissen). Zelf had ik nog gehoopt op een een ereplaats, bij de eerste drie dus, maar we zaten er dicht bij. Individueel vis ik een 2 in m'n vak en wordt hiermee 8e overall, toch een nette plaats, en win hiermee een soort hengelfoudraal.
1e bij de korpsen wordt het Ahoy Team, 2e Eagele Zeevisteam en 3e Belgie Nederland. Mannen gefeliciteerd!
De korps uitslagen:



1e individueel Ronald van Os 7 vissen ( 173 cm), 2e Arno Arkesteijn 11 vissen (138 cm), 3e Arjan van Moort 5 vissen (88 cm), 4e Corne Damen 5 vissen (82 cm) en 5e Dirk Jan Bremmer 5 vissen (79 cm). Mannen gefeliciteerd!

De Individuele uitslag:






Vis greetz,

Willem





2 opmerkingen:

  1. Goed gevist Willem , In de eerste 3 vakken was het toch wel beter dan in het D en E vak. Je kon bij ons zowat waden naar de boei zo ondiep, het visje wat ik ving had ik 3 meter uit de kant op 20 cm water !! Maar ja wel van de nul af !!
    Volgend jaar in ons nieuwe tenue gaan we er weer voor . Groetjes Jan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Jan,

      Bedankt! Ja het lot bepaald een hoop. Gelukkig dat je er nog 1 wist te vangen. Zo is dat.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen