dinsdag 1 april 2014

Zeevisteam Westland: Selectie voor de voorselectie NK zondag 30-03-2014




Hallo vis vrienden,

Vandaag vissen we de laatste beslissingswedstrijd wie er af moet vallen om als korps de voorselectie voor het NK te kunnen vissen. Jammer genoeg is de accu cel in m'n camera gaan ontladen i.p.v. op te laden, dus ik heb nog een enkele foto met m'n telefoon gemaakt. We worden weer netjes weg gebracht met de platte kar tot de territorium lijn van 's Gravenzande waarna we nog een strekker of twee naar links lopen. Het weer is weer "lekker" een zo-wind van 2 bft, temperatuur 15 °C, lw HvH 07:59 uur (-81 cm), hw 15:17 uur (+135 cm), (± 216 cm).

Om en nabij 08:45 uur beginnen we, ik start weer met de 4,5 meter stok met de gebruikelijke uitrusting. Maar het valt nog niet mee om vis te vangen, het is nog steeds erg dun gezaaid. Ed vangt er als eerste één. Goed voorbeeld doet volgen en even later vang ik er ook één een botje van 12 cm. (In de uitslag staat 11 cm, zou Martin omgekocht zijn ;-).



En dan is Paul aan de beurt met een bot van een wat groter formaat. Paul vangt er nog één en neemt gelijk afstand met de koppositie. Teun, Jan, Martin en Gilles blijven lange tijd op de 0 staan. Ik probeer nog wat verschillende afstanden met verschillende lijnen maar het levert me niets op. Inmiddels zijn Corne Danen en Hans Nulle van de Slufter ook op het strand gesignaleerd om een indruk op te doen voor de voorselectie.

Uiteindelijk vangt Martin ook een bot, jammer genoeg  groter dan 12 cm en ik zak weer een klassementspunt naar beneden. Teun vangt ook een mooie. Paul vangt nog een meuntje en doet het goed met drie stuks. Bijna tegen het einde vangt ook Gilles een visje en of de duivel er mee speelt, ondanks dat Jan op de 0 blijft staan zak ik naar de laatste plaats met het totaal aantal klassementspunten. Jammer want ik had graag mee gevist in het korps. Maar eerlijk is eerlijk we hebben er om gevist en ik ben laatste geworden.

Wie weet kan ik nog scoren met het gelegenheidskorps we geven de moed niet op.

De totaal uitslag:





Van de rest van de teamleden krijg ik het overgebleven aas waarvoor nogmaals dank.


Vis greetz,

Willem

8 opmerkingen:

  1. hoi willem gezellig dat je met ons in het korps meevist we gaan ze
    een poepie laten ruiken de 12e Groeten
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Ellen,

      Ja zou leuk zijn als alle 3 de Eurovissers team's door zouden gaan. Vorig jaar waren jullie ook door dus dat geeft hoop ;-). We gaan ons best doen.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  2. Dat is even slikken Willem !!

    Succes !! Groetjes Karel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Karel,

      Ja dat wel, maar in ieder geval leuker om zo af te vallen dan met loting. Bedank!

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  3. En als het bevalt kan je altijd nog in een damesteam gaan vissen .Komt je droom toch nog uit misschien !

    Zie je zondag, groetjes Karel !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zal het leuk vinden om zondag kennis met je te maken !!

    Karel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Karel,

    Ik heb zo'n idee, dat we elkaar al kennen ;-).

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen