maandag 13 oktober 2014

Zeevisteam Westland: 4e Penn Korpscompetitie wedstrijd strand Wijk aan Zee zaterdag 11 oktober 2014




Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 4e Penn Korps Competitie wedstrijd samen met het Zeevisteam Westland, dit keer bestaande uit Captain Jan Groenewegen, Ed van Zanten, Gilles Traas, Martin vd Drift en Willem Louman., Paul van Boheemen staat dit keer reserve Als steknummer hebben we 28, korps 29 is niet op komen dagen, dus dat is lekker, hebben we in alle vakken A t\m E een kop stek. Zelf sta ik in vak D een stukje verder naar rechts als vorige week. Er staat een z-wind van 3 bft, temperatuur 16 °C, Hw IJmuiden 06:05 uur (+129 cm), lw 14:06 uur (-54 cm), (± 183 cm).

Om 10:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,50 meter Tubertini feeder, hoofdlijn 22\100 mm met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes haakje f314\10, gevuld met een pier\slik\zager of een combinatie hiervan, tommy lood 150 gram. Ik probeer het eerst met de portugese lijn tegen de bank aan even laten liggen, een paar slagen binnen draaien en opnieuw laten liggen, dit levert me jammer genoeg niets op. Al snel komen er via de Whatsapp toch berichten van het korps dat er vis gevangen wordt in de zwin, maar kennelijk is de ene stek de andere niet.

Ik probeer het nog een keer, maar weer niets. Ook de andere vissers links van me zijn in de zwin begonnen maar ook daar komt er niets uit. Kees Westdorp staat 2 plaatsen links van me (je herkent hem bijna niet meer met bril) en trekt er net over de branding een mooie zeebaars uit. Tijd om over te schakelen naar de 4.60 meter NBS Tornado, met dito uitrusting. Even later is Derk Jan Bremmer aan de beurt met een mooie baars en 3 plaatsen links van me vangt Arjan de Bruine ook een aantal vissen.
Ergerlijk is het als iedereen vis vangt en jij met lede ogen moet toezien dat iedereen je voorbij gaat.

En dan gebeurt het, net voordat de zandbank vrij komt te liggen, ik krijg een aanbeet van een zeebaarsje, jammer genoeg een misser. Wat later gebeurd het nog een keer en ik wijt het toch aan een te klein haakje (f314\10). Ik schakel over op een lijntje met f314\8 maar geen zeebaars die meer wil bijten. Als de zwin waadbaar is besluit ik te werpen vanaf de "bank" en inmiddels heb ik weer m'n fluorcarbonlijntje met f314\10 ingeschakeld, daar maak ik een verre worp mee tegen de 2e zandbank aan. En wonder boven wonder ben ik om 13:43 uur van de 0 af met een bot van 25 wedstrijd centimeters, man wat ben ik blij ;-).



Lange na niet wat die andere gasten bij me in de buurt hebben gevangen, maar ik heb de eer gered. Om 14:00 uur is het weer afgelopen en sjok ik weer naar de verzamelplaats "het Strandhuis". Daar blijkt dat we het als Korps niet slecht hebben gedaan. Jan in vak A heeft 5 vissen gevangen en is 6e geworden in het vak, Ed in vak B heeft 3 vissen en heeft een 18e plaats in het vak, in vak C blijkt Gilles het uitstekend gedaan te hebben en met 6 vissen keihard een 1 gescoord te hebben in het vak.

Ik zelf in vak D met 1 vis een 19 e plaats, Martin v\d Drift in vak E, met 4 vissen een 8e plaats. Uiteindelijk stijgen we in het algemeen klassement van de 13 naar de 9e plaats. Weer een stapje vooruit :-). De volledige uitslag is te vinden op: http://www.korpsvissen.nl/ . Van Ed en Jan krijg ik nog een portie aas mee waarvoor nogmaals dank.

Vis greetz,

Willem


0 reacties:

Een reactie posten