zondag 3 mei 2015

Zeevisteam Westland: Westland Bokaal zaterdag 02 mei 2015




Hallo vis vrienden,

Vandaag vist het Zeevisteam Westland, bestaande uit: Ed van Zanten, Gilles Traas, Paul van Boheemen, Teun Moor, en Willem Louman "de Westlandbokaal 2015 " In "de Viskeet" krijg ik steknummer B20 toebedeeld, een stukje links van de strandslag en we worden weer keurig met "de platte" kar weg gebracht. Tot mijn vreugde staat er aan de rechterkant een strekker met meestal een verhoogde kans dat er vis tegenaan ligt op zoek naar voedsel wat daar blijft liggen. Er staat een o-wind van 2 bft, 12 °C, redelijk zonnig. Lw HvH 08:15 uur (-64 cm), hw 14:59 uur (+117 cm), (± 181 cm).

Om 10:00 uur beginnen we deze wedstrijd met 92 deelnemers met een jo geroep. Ik start deze wedstrijd met een nieuwe stok die ik gisteren nog even bij Avicentra in Monster gehaald heb. Bij de 2e NFB wedstrijd van 18 april, stond Marco Hofstede  van de Hoekse Watersportvereniging hiermee te vissen, de Grauvel Vertix Moonlight LCMT 450, een heerlijk licht stokkie waar je behoorlijk ver mee kunt "knallen" en een super gevoelige top, dus zelfs met nylon zie je een botje van 13 cm bijten. Kortom voor mij een welkome aanvulling op de Tuberini feeder die tot 150 gram werpgewicht gaat en wat soms net te laag is. De Moonlight kan 215 gram hebben, voor € 170 ook nog redelijk geprijsd.

Als onderlijn gebruik ik wapperlijntjes ~ Portugese lijn, haakje f31\8, gevuld met een pier\slik\zager\tap, piramidelood 140 gram ~ 160 gram ~ 180 gram ~  geankerd 190 gram, al naar gelang de stroming toeneemt. De eerste worp met de Portugese lijn levert me niets op, afwisselend  met een gewone wapperlijn langs de strekker waar ik wel een visje verwacht wil het ook niet vlotten, alleen de krabbetjes zijn geïnteresseerd in het aas. Marco vd Meer van de Slufter die links naast me staat weet er als eerste een bot uit te slepen. 11:15 uur is het mijn beurt na een worp in de branding, rechts schuin richting "de strekker" krijg ik een mooie doorbuiger op de top, even wachten, nog even wachten enuh bot, 2 maar liefst. "Lekker" als er weinig gevangen wordt.

Daarna is het niets meer, als ik Marco links van me met de feeder tot tweemaal toe een klein botje op zo'n 40 meter uit de kant zie vangen schakel ik weer over op dichterbij en warempel het levert me ook een klein botje op. Omdat ik vanaf de strandslag links de eerste visser ben die hondenbezitters tegenkomen lopen er zo'n 4 honden tegen m'n spullen aan te zeiken, één blinde geleidehond presteert het zelfs om m'n tappen op te vreten. De blinde man wandelt even verderop met een stok over het strand, je kunt moeilijk tegen zo'n man schreeuwen, hee kun je niet uitkijken! Dat klinkt ook zo bot :-).



Even snel als dat ze gekomen zijn, zijn ze ineens ook weer weg. Wat verder werpen maar weer, over de branding loopt m'n lijn gelijk naar links door de stroming. Net ervoor blijft nog liggen met 180 gram piramidelood en de hengel hoog af gesteund. Ik begin er een beetje mee te spelen, stukje slepen, even laten liggen enzovoort, totdat ik een terugslag krijg, en ik om 12:17 uur nog een "leuke" erbij vis.



Met 4 vissen sta ik nu super, jammer genoeg lukt het me niet om er nog wat bij te vangen wat ik ook probeer. En met lede ogen moet ik toezien hoe er een aantal vissers me voorbijgaan door wel nog vis te scoren. Maar, thats life!

Om 14:00 uur is het weer afgelopen en het enige wat ik mis is het eindsignaal, de een ruimt op en de ander vist nog door, de volgende keer een toeter zou niet slecht zijn. Het stukje terug naar "de Viskeet" loop ik, volgende keer meer iets minder lood meenemen ;-). Als korps blijken we het dit keer uitstekend te hebben gedaan. Ed vangt 3 vissen en scoort een 5 in het vak, Gilles vangt ook 3 vissen, met een zeebaars erbij van 46 cm die hij door z'n buurman eruit laat draaien ;-) en scoort een 1 in het vak. Paul vangt 11 vissen en scoort een 3 in het vak, Teun vangt 3 vissen en scoort een 4 in het vak en ik scoor 4 vissen en scoor een 5 in het vak. Totaal 18 vakpunten, waarmee we als korps 1e worden. En winnen we hiermee een grill.



Individueel wint Gilles nog een hengel als 1e in het vak (5e overall).



En Paul een zeemolen als 3e in het vak (11e overall).



De overall winnaar is Rene Brederveld van "de Slufter" en wint met 19 vissen (397 cm) de hoofdprijs van €500.



Beste Dame: Ellen van Es 1 vis (26 cm), Gefeliciteerd Ellen!

Uitslag Individueel: 1e Rene Brederveld 19 vissen (397cm), 2e Dennis Zwiers 7 vissen (175 cm), 3e Niek Romijn 6 vissen (141 cm), 4e Piet van Veen 6 vissen (105 cm), 5e Gilles Traas 3 vissen (105 cm). Mannen gefeliciteerd!

(Gebruik Ctrl + scrollmuis om bericht groter te maken) :






Korpsen: 1e Zeevisteam Westland (18 vakpunten), 2e Eagle Zeevisteam (30 vakpunten), 3e Slufter 2 (32 vakpunten). Korpsen gefeliciteerd!

(Gebruik Ctrl + scrollmuis om bericht groter te maken) :




Vis greetz,

Willem





0 reacties:

Een reactie posten