maandag 29 juni 2015

Zeevisteam Westland: 3e Penn Korpscompetitie wedstrijd strand Maasvlakte 2 zaterdag 27 juni 2015




Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 3e Penn Korps Competitie (PKC) op het strand van Maasvlakte 2, samen met het Zeevisteam Westland, bestaande uit Captain Jan Groenewegen (reserve), Ed van Zanten, Gilles Traas, Teun Moor en Willem Louman. Als stek krijg ik nummer E17 toebedeeld, parkeren bij slag 6, en nog een aardig stukje lopen naar rechts. Er staat een wnw-wind van 3 bft, temperatuur 15 °C, zonnig, Hw HvH 11:55 uur (+ 93 cm), lw 18:25 uur (-58 cm), (± 151 cm). Ik start om 10:00 uur na een duidelijk hoorn signaal met de Grauvel Moonlight, hoofdlijn 22\100 mm (yuki), met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlintjes, haakje f31\8, gevuld met een pier\zager\diepvries tap\ diepvries vis of een combinatie hiervan, tommy lood 150 gram.

Lang hoef ik niet te wachten, want na 5 minuten zie ik al wat tikken op de top, nog heel even laten liggen en dan draai ik binnen. Halverwege blijkt m'n topoog met vuil dicht te slippen en kan ik niet meer verder draaien. Om het vuil eraf te plukken zie ik niet zitten, want voor hetzelfde geld floept de vis eraf. Dus loop ik langzaam achteruit het strand op en trek zo een doublet van een baarsje met een botje het strand op. Lekker, net 5 minuten gevist en gelijk van de 0 af.



Met nog een kleine 4 uur te gaan, verwacht ik nog wat meer te vangen, maar wat ik ook probeer behalve een krab komt er niets meer bij. Bij slag 5 heeft de rest van het korps zich verzameld en blijken we allemaal vis gevangen te hebben, wat lang niet bij ieder korps is gelukt.

Ed van Zanten in vak A heeft 3 vissen gevangen en wordt 12e in het vak, Paul van Boheemen in vak B heeft 3 vissen gevangen en wordt 10e in het vak, Teun Moor in vak C ook 3 vissen en wordt 7e in het vak, Gilles Traas in vak D heeft het uitstekend gedaan met 3 vissen en wordt 3e in het vak en ik zelf in vak E 2 vissen en wordt 12e in het vak. Hiermee scoren we een 8e plaats van de 25 korpsen deze wedstrijd.

Een beetje zuur, dat we in het algemeen klassement zakken naar een 15e plaats, want ik had verwacht een paar plaatsen te stijgen. Wel staan er een hoop Korpsen nu erg dicht bij elkaar dus dat kan nog spannend worden. Kijk voor de uitslag op: http://www.korpsvissen.nl/.

Van Ed van Zanten krijg ik nog een berg aas mee, waarvoor nogmaals dank.

Vis greetz,

Willem

1 opmerking:

  1. We hebben het aardig gedaan Willem . En inderdaad een beetje jammer dat we zelfs nog een plekje gezakt zijn maar vanaf nummer 4 zijn er nog mogelijkheden
    voor ons om een paar plekjes te stijgen . Maasvlakte is een leuk parkoers waar je een grote wedstrijd kan houden en in ieder geval beter dan die kanalen !!
    Volgende wedstrijd naar het mooie Zeeland en daar hoop ik weer mee te kunnen doen . Dan zal een van de andere mannen het van de kant moeten bekijken maar daar hebben we nog wel over . Leuk verslag weer en toch wel uniek een eigen site voor het korps !
    Groetjes Jan

    BeantwoordenVerwijderen