zondag 7 juni 2015

Zeevisteam Westland: 5e Richard Solleveld Bokaal 06 juni 2015



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik samen met het "Zeevisteam Westland" bestaande uit Captain Jan Groenewegen, Ed van Zanten, Gilles Traas, Paul van Boheemen en Willem Louman de Richard Solleveld Bokaal. We verzamelen bij de Hoekse Watersport vereniging waar de slagbomen al open staan en iedereen keurig een parkeerplaats krijgen toegewezen, prima verzorgd daar door Gerrit van de Akker en medewerkers. Omdat Jan nog slecht ter been is krijgt hij een bis nummer, recht tegenover de ingang, zodoende hoeft hij niet ver te lopen. Top geregeld van Jurgen van Rijswijk! Met de "platte kar" kom ik in het E-vak terecht op nummer 33, een "kop" stek, altijd fijn om wat meer ruimte te hebben.

Er staat een w-wind van 4 bft draaiend naar wzw, temperatuur 15 °C, Hw HvH 05:56 uur (+129 cm), lw 13:55 uur (-59 cm), (± 188 cm) en om 10:00 uur mogen we beginnen. Ik start met de Grauvel Vertix Moonlight, hoofdlijn 22\100 mm met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes ~ flexi-metalen afhouders, haakje f314\10 ~ f31\8, aas zeepieren\zagers\slikken\tappen, of een combinatie hiervan piramide ~ tommy lood 120 ~ 140 gram.

Net nadat ik heb ingeworpen zie ik gelijk al een aanbeet, het zenuwachtige tikken van een zeebaarsje, helemaal goud! Ik draai hem gelijk het strand op. De tweede worp met de flexi-metalen afhouders levert me een doublet botten op. En ik ga "lekker". Zo, gaat het een wedstrijd worden met iedere draai vis?



Nou niet dus, verschillende afstanden levert me niets op, en ook met het "scannen" (het laten lopen van een rolloodje, om een zo groot mogelijk gebied af te vissen) komt er niets bij. Ook via de app blijft het stil, geen berichten van de overige korpsleden. De catering van de Hoekse watersport vereniging komt langs met soep en drinken, voor €1 krijg ik een rijkelijk gevulde kom soep, Gre hij was weer lekker! 12:16 uur krijg ik weer wat tikjes van een zeebaarsje voorzichtig binnendraaiend komt ie het strand op erg licht gehaakt. En gelukkig meld Ed dat ie ook aan het vangen is. 13:29 uur komt er nog een klein zeebaarsje bij.



Om 14:00 uur is het weer afgelopen, terug bij de Hoekse watersport vereniging blijken we het als korps niet goed gedaan te hebben. Ze hebben allemaal 3 vissen, ik met m'n 5 vissen hoop misschien nog in de prijzen te vallen dus besluit ik naar " Ollies " te gaan in Maasluis waar de prijsuitreiking plaats vind.

Tijdens het wachten is er gezellige life muziek en eet ik een patatje met een broodje braadworst en drink ik een colaatje want van vissen krijg je honger ;-). De tombola wordt lekker snel gedaan door Leen van Wensen en ik scoor nog een tree van 12 plantjes, knapt de tuin ook weer op ;-).




1e Dame: Milla Wijnhorst 10 vissen (184 cm). Gefeliciteerd!

1e Jeugd: Thijs Rombouts 9 vissen (200 cm). Gefeliciteerd!

Uitslag Korpsen:

1e Spro (39 vak punten), 2e Eagle Zeevisteam (40 vakpunten (770 cm vis), 3e Zeenaald 2 (40 vakpunten (719 cm vis). Korpsen gefeliciteerd!



Individueel: 1e dus winnaar Richard Solleveld Bokaal 2015 Angelo Hensen 15 vissen (290 cm), 2e Peter Otten 17 vissen (269 cm), 3e Bert Heukels 9 vissen (256 cm), 4e Peter Robert 10 vissen (232 cm), 5e Tom vd Pol 8 vissen (189 cm). Mannen gefeliciteerd!








Leuke wedstrijd voor een goed doel en weer prima geregeld door Jurgen van Rijswijk en medewerkers. Geen prijs dit keer, volgend jaar weer nieuwe kansen.
Van Dirk Dierckx, John Duijnisveld, Ed van Zanten en Jan Groenewegen krijg ik nog het overgebleven aas mee waarvoor nogmaals dank.

Vis greetz,

Willem

0 reacties:

Een reactie posten