zondag 12 juni 2016

Zeevisteam Westland: KiKa wedstrijd MV2 (Maasvlakte 2) : zaterdag 11 juni 2016




Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik samen met het Zeevisteam Westland ingeschreven onder de naam Ter Heijde 1 de KIKA (KInderen KAnkervrij) wedstrijd op het strand van de Maasvlakte 2. Dit keer bestaat het korps uit Captain Jan Groenewegen, Ed van Zanten, Paul van Boheemen, Willem Louman en Rancar invaller Arnold Talmon. Er staat een o-wind van 3 bft, temperatuur 14 °C, hw HvH 08:01 uur (+119 cm), lw 16:36 uur (-55 cm), (± 174 cm). In het clubhuis van SVV de Slufter krijgen we kaarten uitgereikt en ik sta op steknummer A7, toevallig of eigenlijk niet staat Ar van Rijn op steknummer A8, dat belooft een gezellige dagje vissen. Met 81 vissers rijden we naar de MV2 (Maasvlakte 2) waar we om 10:00 uur mogen beginnen.

Zoals gebruikelijk start ik met de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijn, haakje f31\8 ~ piramide lood 180 gram, later 150 gram steel lood en nog later kogellood 90 gram. Fred van Toledo rechts van me op A11 draait na een paar minuten al weer binnen met een mooie zeebaars aan de haak, dat noem ik nou een vliegende start. 10:22 uur de eerste draai, na het vuil van de lijn afgeplukt te hebben voel ik wat weerstand maar helaas geen vis maar krab. 10:50 uur denk ik nogmaals vis te hebben maar weer zit er een krab aan.



10:55 uur draait Ar er vlak vooraan een leuke zeebaars uit.



Eindelijk om 12:16 uur zit er een botje aan en ik ben blij dat ik van de 0 af ben. 12:34 uur volgt er nog een botje.



Marcel Blenk links van me trekt er ook een zeebaars uit en wat later nog eentje met een gevoelige stok en een licht loodje en een lange Portugese onderlijn. Tijd om over te schakelen denk ik, misschien is lichter vissen beter i.v.m. de weerstand en ik pak de 4,60 meter Tubertini feeder erbij.

Als ik even later geconcentreerd naar m'n top sta te staren zie ik een paar keer een mooie doorbuiger, ha eindelijk zeebaars denk ik en de spanning stijgt en net als ik de stok wil pakken om binnen te draaien, ligt Ar in een deuk omdat ie gehurkt bij de molen aan het nylon loopt te trekken, Grappen maker. Als ik daarna binnen draai zit er om 13:13 uur wel nog een botje aan en ben ik Ar voorbij, mag je nog een keer doen Ar!:-). Armel Spee van het Rancar team komt ook nog langs, ik krijg nog 2 loodjes van hem zodat ik nog lichter kan vissen. Bedankt Armel!

Helemaal goed gaat de inworp hierna niet en kom zo'n 1 meter uit de kant in het water terecht. Maar na het verhaal van Ar dat ie een wedstrijd gewonnen had doordat z'n lijn vooraan nog in het water lag en hij met z'n tweede stok bezig was om aan te azen om vervolgens te zien dat er 3 grote botten aan de stok vooraan er vandoor gingen met de lijn denk ik laat meer ff liggen. Een paar minuten later zie de feeder weer doorbuiger en ik zeg tegen Ar zit jij weer te "kloten" Ar. Nee Willem echt niet je hebt beet zegt ie, jaja. En warempel bij het voorzichtig binnen draaien gaat komt er een grote bot het strand op geschoven, lekker!



Vlak voor het einde vangt Marcel links van me nog een botje en ik denk shit hij is me voorbij. Uiteindelijk blijf ik hem 1 cm voor bij de einduitslag en wordt 4e in het vak en 20e overall. De overige korps leden hebben het ook niet slecht gedaan. We hebben allemaal vis. Ikzelf een 4 in het A-vak 4 vissen (68 cm)(20e overall), Paul van Boheemen een 9 in het B-vak met 1 vis (33 cm)(48e overall), Arnol Talmon een 7 in het C-vak met 3 vissen (80 cm)(33e overall), Jan Groenewegen een 6 in het D-vak 3 vissen (93 cm)(27e overall) en Ed van Zanten 11e in het D vak met 2 vissen (78 cm)(56e overall). Dit levert ons korps een 5e plek op van de 10 korpsen.

Mij levert het een kwaliteits fileermes op.



Jan en Arnold scoren er een €25 waardebon voor aas mee.



Die Jan vervolgens weer weg geeft omdat het niet in onze regio ligt.

Met de tombola scoor ik nog een bon van een kwaliteits slagerij.



De individuele uitslag:

1e en 1e overall: Erik Hollestellle 7 vissen (218 cm), 2e Peter Robert 5 vissen (152 cm), 3e Wim Kruining 7 vissen (141 cm), 4e Krijn Redert 4 vissen (140 cm), 5e Andre Barendse 8 vissen (130 cm). Mannen gefeliciteerd!




Korpsen: 1e korps Zeenaald 2 (79 klassementspunten) , 2e korps Dam bdstore Zeevisteam (105 klassementspunten, 3e Team van der Niet (143 klassementspunten). Korpsen gefeliciteerd!



Al met al weer een goed geslaagde wedstrijd die voor het Kika fonds het mooie bedrag van €3120 heeft opgeleverd. Van Ar van Rijn, Jan Groenewegen en Ed van Zanten krijg ik nog een restant aas mee waarvoor nogmaals dank.

Vis greetz,

Willem


0 reacties:

Een reactie posten