maandag 20 februari 2017

Zeevisteam Westland: 1e NFB competitie wedstrijd Noorwijk aan Zee 18 februari 2017




Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 1e NFB competitie wedstrijd in Noordwijk aan Zee samen met het Zeevisteam Westland, bestaande uit Captain Ed van Zanten, Jan Groenenwegen, Ed van der Ham, Paul van Boheemen en Willem Louman. In het clubgebouw van "de Sportvisser" krijgen we steknummer 21 toebedeeld en ik mag naar vak D. De auto verplaats ik naar achter de rotonde, wil een parkeerkaart kopen en betalen met m'n pasje maar hij herkent de kaart niet, ben ik mooie klaar mee. Gelukkig heb ik nog  €7.50 los geld voor een dagkaart en dat accepteert de automaat wel. Als ik de opgang neem kom ik uit bij korpsgenoot Jan Groenewegen op B21, ik wandel 2 vakken naar rechts totdat ik op D21 sta, heb ik m'n conditietraining ook weer gehad. Nou ja alleen terug nog dan. Er staat een Z-wind van 3 bft, temperatuur 6 °C, hw 08:04 uur (+93 cm), lw 15:48 uur (-73 cm), (± 166 cm). Erg mistig.

Om 09:00 uur krijgen we het sein om in te werpen en starten er 143 vissers door hun aas aan een lijntje met haken in de Noordzee te dumpen. Zelf begin ik met de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon, met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijn, haakje f314\10 ~ f31\8  gevuld met een zager\zeepier\zoute pier\slik of een combinatie hiervan, tommy ~ piramide lood 140 ~ 160 gram. Ik probeer het eerst maar eens op afstand, een kwartier laten liggen maar bij het binnen draaien zit m'n aas er nog gewoon aan.

Cor van Houten die links van me staat zie ik er op een gegeven moment een botje uitdraaien. Gisteren werd er nog goed gevangen er werd gesproken over doubletten en tripletten vis. Maar gisteren is vandaag niet, en de factor die de vangsten drukt is toch de mist naar mijn idee. Een aantal jaar gelden stond ik met Tom van der Pol in Zeeland  met een selectie wedstrijd voor de Nationale selectie, toen werd er ook met een opkomende mist van zee maar erg weinig gevangen.

Rond 09:33 uur komt er bericht via de app. dat Ed een schar gevangen heeft en 3 minuten later geeft Jan hetzelfde bericht. Ik denk bij mezelf als ze van ver niet komen, laat ik het dan eens dichtbij proberen en ik werp in op 30 meter. Net als ik denk dat is het ook niet begint m'n stok te rammelen en wordt de lijn slap gegooid. Wat gaan we nou krijgen, zitten ze dan toch dichtbij? Weer even strak draaien en de top begint te tikken, mooi onmisbaar beet. Voorzichtig draai ik binnen om 09:51 uur en er zit niet één schar aan maar een doublet, dat is lekker!



Als ik dan weer wil inwerpen zie ik vanuit m'n ooghoeken drie vissers koekeloeren op welke afstand ik  ga werpen.  Ik denk wacht eens even als de vis vooraan zit ga ik dat niet laten zien en besluit wat verder te werpen, als er niet meer gekeken wordt draai ik snel binnen naar de plek waar ik de vissen gevangen heb. Waarschijnlijk een toevalstreffer want ik krijg geen aanbeten meer, wat verder maar weer qua afstand. 09:50 uur vangt Ed weer een schar en 10:38 uur komt ook Jan met de mededeling dat hij een tweede schar gevangen heeft. 10:41 uur vangt Ed z'n derde schar en 10:51 uur komt er bij mij ook een derde schar bij.



Ruud van Noord maakt nog een foto, sta jij er ook eens op zegt ie.



10:52 uur vang Ed een doublet scharren, en 11:04 uur vangt Paul een doublet scharren. 11:04 uur vangt Ed z'n zesde schar, hij is weer lekker op dreef met z'n geel groene wapperlijnen. Han is de wanhoop nabij, wat hij ook probeert het lukt niet uiteindelijk krijgen we om 11:30 uur de mededeling dat ook Han met de vangst van een schar van de 0 af is. Mooi alle korpsleden hebben vis! Maar het blijft "sprokkelen" voor een visje. 12 minuten voor het eind aas ik voor de laatste keer aan, goed denkend aan de vernieuwde werptechniek werp ik zover mogelijk en warempel bij het sein binnen draaien zit er nog een klein botje aan m'n 4e vis.



De vangsten in het begin van het D-vak blijken over het algemeen beter te zijn dan vanaf halverwege naar het einde. Tja dat is de loting daar doe je weinig aan. Bij terug komst in het clubgebouw "de Sportvisser" blijkt Paul in het A-vak met 2 vissen (44 cm) een 27e plaats in het vak gevist te hebben, Jan in het B-vak met 2 vissen (44 cm) een 23e plaats, Han in het C-vak met 1 vis (21 cm) een 23e plaats, Willem in het D-vak 4 vissen (82 cm) een 9e plaats en Ed heeft het uitstekend gedaan met 13 vissen, waarvan 12 tellers (1 onder de 10 cm), (252 cm) een 1e plaats in het vak.

1e en 1e overall John Beun 18 vissen (367 cm), 2e Ruud van Noord 13 vissen (298 cm), 3e Bas Hollander 14 vissen (296 cm), 4e Rob Koster 13 vissen (292 cm), 5e Ed van Zanten 12 vissen (252 cm). Mannen gefeliciteerd!







Uitslag korpsen:

1e korps Slufter 2, 2e Hengelsport Rotterdam, 3e Slufter 1. Korpsen gefeliciteerd!



Van Jan Groenewegen, Ruud van Noord en Ruud Roskam via Ed van Zanten krijg ik nog het overgebleven aas mee. Waarvoor nogmaals dank! Ed wenst je nog beterschap met je te grote hart wat betreft rode en witte bloedlichaampjes of had het nu toch te maken met voetbal, haha 😂 .

Vis greetz,

Willem






0 reacties:

Een reactie posten