zondag 19 maart 2017

Zeevisteam Westland: 1e Penn Korpscompetitie wedstrijd strand Hoek van Holland zaterdag 18 maart 2017




Hallo vis vrienden,

Vandaag wordt de eerste Penn Korps Competitie vervist op het strand van Hoek van Holland. Het is verzamelen in het clubhuis van "de Hoekse Watersport vereniging waar we gelukkig ondanks de harde wind gaan vissen op het strand van Hoek van Holland, als ik door de ramen kijk van het clubgebouw valt het me 100% mee hoe de zee tekeer gaat. Eigenlijk zou ik deze wedstrijd reserve staan en als meetcontroleur aan de gang gaan, maar door familieomstandigheden van Captain Jan Groenewegen moet ik toch aan de "bak". Als de kaarten worden uitgedeeld blijk ik in vak C7 te staan, mooi denk ik nog een stukje verder naar rechts als de vorige twee keren en niet hier vlak vooraan waar ik de laatste twee keren maar miserabel weinig ving. Blijken ze vak B toch naar links te hebben verplaatst en staat vak C rechts voor de Watersportvereniging. Een voordeel ik kan gewoon met m'n karretje er naar toe lopen.

Er staat een W-wind van 5 bft met stoten van 7 bft, temperatuur 10 °C, droog. Om 10:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter K2 Team Extreme Titanium, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn lange wapperlijn ~ flexi metalen afhouders ~ verzwaarde metalen afhouders, haakje f31\8, gevuld met een pier, zoute pier, mesheft, slik of een combinatie hiervan, trapezium lood 210 gram ~ geankerd 170 gram.

De eerste worp aan de groen\gele lijnen leveren me niets op en bij de tweede worp draai ik een stuk binnen maar me lijn knapt na een tiental meters, vermoedelijk een scheermes schelp die talrijk aanwezig zijn. Snel overschakelen op de reserve stok die klaar staat en even later vis ik weer verder met de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT met 170 gram geankerd lood want 210 ongeankerd blijft niet liggen. Nadat ik weer een voorslag op de K2 heb geknoopt vis ik weer verder hiermee. Om me heen zie ik hier en daar botjes het strand opkomen aan afhouders en ik besluit dat voorbeeld te volgen met de verzwaarde metalen afhouders afgewisseld met flexi metalen afhouders. Dat levert me om 11:10 uur een botje op, blij dat ik van de 0 af ben, 11:24 uur volgt er een tweede.



11:47 uur een mooie van 31 wedstrijdcentimeters aan de verzwaarde afhouders, 12:01 uur een doubletje botjes. Het lijkt erop dat ik de vis gevonden heb en ik begin aan een inhaal slag.



De kar met soep en drank van de Hoekse Watersportvereniging komt ook weer langs en een bakkie soep van Gre gaat er altijd in. 12:16 uur een botje, en dan val ik even "stil" om rond 13:07 uur een triplet van drie botjes eruit te draaien aan de flexi metalen afhouders.



13:21 uur een doublet botjes, 13:35 uur een botje.



13:46 uur een albino botje, jammer genoeg een 1 punter (= vis onder de 10 cm). 13:55 uur een botje.



Nog snel even een laatste inworp en bij het sein binnen draaien zit er nog een botje aan.



Met 15 vissen heb ik het "leuk" gedaan in het vak qua aantal, het enige jammere is voor mij dat ik een 1 punter er tussen heb zitten en maar één grotere vis en dat nekt me net om bij de eerste vijf te eindigen in het vak. Toch zou ik van te voren getekend hebben voor zo'n uitslag, want het kan altijd slechter.



Paul van Boheemen in vak A vangt 2 vissen (69 cm) een 11e plaats in het vak, Han van der Lek vak B 4 vissen (95 cm) een 23e plaats, Willem Louman vak C, 15 vissen (223 cm) een 7e plaats, Teun Moor vak D, 3 vissen (58 cm) een 28e plaats en vak D Ed van Zanten 7 vissen (173 cm) een 13e plaats in het vak. Hierdoor eindigen we op een 17e plaats als Zeevisteam Westland.

De uitslag is te vinden op: www.korpsvissen.nl

De vader van Ed van Zanten weer bedankt voor het invallen van de meetbeurt. Op naar Groote Keeten op 15 April!

Vis greetz,

Willem



0 reacties:

Een reactie posten