dinsdag 26 september 2017

Zeevisteam Westland: 3e Penn Korpscompetitie wedstrijd strand omgeving Westkapelle zaterdag 23 Sepember 2017



Hallo vis vrienden,

Vandaag vist het Zeevisteam Westland bestaande uit Captain Jan Groenewegen, Willem Louman, Paul van Boheemen, Han van der Lek en Arnold Talmon (reservebank Ed van Zanten en Teun Moor)de 3e P.K.C. (Penn Korps Competitie) wedstrijd in Zeeland rondom de stranden van Westkapelle. In het dorpshuis Westkapelle Herrijst is het al een drukte van belang, verhalen van wat er door de voorvissers is gevangen vliegen om je oren met speculaties van wat het wel zou kunnen worden. Als de kaarten worden uitgedeeld blijk ik in het E-vak te staan, midden in Domburg en ik ben allang blij dat het geen vak A van Aardappeldal geworden is (een stek waar je veel vast kan komen te zitten), die eer valt onze nieuwkomer Arnold ten deel. Gelukkig heeft Arnold een tijdje casting lessen gevolgd, dus naar mijn idee, de juiste man op de juiste plaats. Het enige nadeel van hartje Domburg is dat er €13,10 in de parkeerautomaat moet, ons bin zuunig zeggen de Zeeuwen toch? Ja op die manier kan ik dat ook.

Zoals elk voordeel z'n nadeel heeft kan ik wel met het karretje een van de weinige strandslagen op en hoef geen trap te nemen. Kan ik in ieder geval die 30 loodjes voor de zekerheid meenemen. In het eerste vak wat ik tegenkom staat nummer 28 en daar moet ik wezen, weer een klein gelukje, ik hoef niet ver te lopen. Er staat een o-wind van 2 bft, temperatuur 17 °C met een lekker zonnetje en een kalm zeetje.

10:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter Tubertini feeder, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, lange wapperlijnen, haakje f314\10 ~ f31\8, gevuld met een witje (levendige\kronkelige  witte zager), slik, zager, zeepier of een combinatie hiervan, tommy lood 140 gram. 10:37 uur volgt er een bericht op de Whatsapp dat Captain Jan een zeebaarsje heeft gescoord op 30 meter en 10:52 uur een dikke bot op dezelfde afstand. Inmiddels ben ik overgeschakeld op de K2 Titanium met 20,5\100 mm nylon want van ver wordt er hier en daar een vis het strand op gedraaid. 10:30 uur is het mijn beurt met een botje van 17 cm.



11:53 uur vang Paul een dikke bot van 29 cm op een afstand van 80 meter. En 12:13 uur is Han van de 0 af met een bot. 12:24 uur komt er een bericht van Arnold dat hij 2 baarsjes heeft gescoord dichtbij. Omdat er ver bij mij niets meer uitkomt pak ik de feeder er maar weer en ga ook dichtbij vissen.

Ruud Manneke links van me krijgt tot driemaal een aanbeet van een zeebaarsje, maar ze azen voorzichtig, helaas voor hem krijgt ie ze niet te pakken. M'n buurman rechts Andre den Haan gaat vier uur lang voor afstand en pakt in de laatste draai nog een bot met een fint van 41cm die op een glimmende haak knalt. Ook mazzel moet je hebben, moeilijk om te bepalen wat nu de juiste tactiek is want verderop links werden er wel wat zeebaarsjes van dichtbij gevangen.

14:00 uur is het weer afgelopen, wel allemaal vis maar veels te weinig. Uiteindelijk eindigt Arnold Talmon in vak A met 2 vissen (44 cm) op een 25e plaats in het vak, vak B Paul van Boheemen 1 vis (29 cm) een 22e plaats, vak C, Jan Groenewegen 2 vissen (51 cm) een 14e plaats, vak D, Han van der Lek, 1 vis (24 cm) een 25e plaats en vak E, Willem Louman 1 vis (17 cm) een 27e plaats.
Hierdoor zakken we in het algemeen klassement van een 8e naar een 15e plaats, een tegenvaller dat wel. Maar met het korps was het weer een uitermate geslaagde gezellige dag en daar doen wij het voor! Een volgende keer pakt het misschien wel weer beter uit voor ons, proberen maar weer.

Kijk voor de uitslagen op: http://www.korpsvissen.nl/uitslagen.htm

Van Jan Groenewegen en Han van der Lek krijg ik nog een restje aas mee, waarvoor nogmaals dank!

Vis greetz,

Willem


0 reacties:

Een reactie posten