zondag 26 november 2017

Zeevisteam Westland: 4e NFB competitiewedstrijd Petten zaterdag 25 November 2017



Hallo vis vrienden,

Vandaag vist het "Zeevisteam Westland" bestaande uit Captain Ed van Zanten, Jan Groenewegen, Willem Louman, Paul van Boheemen en Han van der Lek de 4e NFB (Nederlandse Federatie van Brandingswatersporten) wedstrijd op het strand van Petten. Het is verzamelen op de locatie Moritz aan Zee waar we al snel de stekkaarten krijgen. Zelf mag ik het proberen op D14, parkeren bij de KNRM (Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij) en de "platte kar" op om weg gebracht te worden naar de stek. Er staat een w-wind van 4 bft, temperatuur 7 °C, met heel even wat spatjes regen.

Nog voordat de wedstrijd begint, staat er al een toeschouwer. Het lijkt wel een pinguïn maar volgens de kenners gaat het om een zeekoet, Fred de Cock ontfermt zich over het beestje en brengt het na afloop weg naar de vogel opvang want het heeft olie op z'n vleugels.


Paul heeft als eerste vis om 09:26 uur een doublet van een wijting met een botje. Zelf krijg ik wel aanbeten maar er blijft niets hangen, eenmaal is het te verklaren, twee keer een haakpunt in het aas, als de vissen dan happen aan de zijkant van de zeepier, hangen ze niet. En ondanks het binden van het aas zakt het teveel op een dotje, dat moet je ook niet hebben. Dus ik besluit dunner aan te azen en om 09:45 uur scoor ik een bot van ver. 09:55 uur Han laat van zich horen met een wijting van ver. 09:57 uur weer een bot voor mij.


10:12 uur een melding via de app dat Paul er 4 wijtingen bij heeft, die gaat "lekker". Jan krijgt ze niet te pakken en Han scoort om 10:15 uur weer een zeebaarsje. 10:25 uur een zeebaarsje voor mij aan de korte sneuen van 25 cm. 10:45 uur een bot erbij net voor de zandbank.


Adri Bremmer staat links van me en weet ze goed te vangen, een ouwe "rot" in het vak, als je wedstrijdvissen een vak mag noemen. Hij blijft me steeds een aantal vissen voor, rechts van me staat Edwin Jongenelen die weet ik gelukkig in de loop van de wedstrijd in te halen.  10:46 uur weer een bot voor Han. 11:24 uur nogmaals een bot op afstand. En Han scoort een gulletje om 11:43 uur, tegelijkertijd trek ik er een zeebaarsje uit.


Paul scoort een zeebaarsje om 12:18 uur en staat op 10 vissen, 12:46 uur een klein zeebaarsje voor mij erbij, beter iets dan niets.


Ed blijkt op een vervelende stek te staan, maar als het water gezakt is weet hij er in het laatste uur toch nog 8 te scoren. Met 7 vissen kom ik duidelijk te kort om in de prijzen te vallen, daarvoor had ik er in mijn vak minstens 10 moeten hebben. En ja, dan denk je had ik die missers maar gehaakt, maar niemand haalt een score van 100%, dat is vissen. 


In vak A Paul van Boheemen 13 vissen (320 cm) 23e plaats, vak B Jan Groenewegen 0 vissen 145e plaats, vak C Han van der Lek 5 vissen (133 cm) 59e plaats, vak D Willem Louman 7 vissen (191 cm) 46e plaats, vak E Ed van Zanten 8 vissen (181 cm) 56e plaats.

Uitslag 4e NFB wedstrijd Petten:

Totaal uitslag na 4 wedstrijden:

1e en 1e overall Bas Hollander 12 klassementspunten, de nieuwe Nederlandse kampioen Nfb wedstrijdvissen 2e John Beun 22 klassementspunten, 3e Marcel van Houten 28 klassementspunten, Mischa Voskamp 36 klassementspunten, 5e Albert Leeuwis 43 klassementspunten. Mannen gefeliciteerd!



Korpsen uitslag na 4 wedstrijden:

Als korps Zeevisteam Westland kunnen we dik tevreden zijn met een 4e plaats van de 26 korpsen. We winnen er allemaal een hengelsteun bij. En met de tombola win ik ook nog een pak biefstukken die hebben erg lekker gesmaakt.


Tot de volgende!

Vis greetz,

Willem



































0 reacties:

Een reactie posten