zondag 3 december 2017

Zeevisteam Westland: Grote prijs van Ter Heijde zaterdag 02 December 2017



Hallo vis vrienden,

Vandaag vist het "Zeevisteam Westland" bestaande uit Captain Jan Groenewegen, Teun Moor, Willem Louman, Paul van Boheemen en Arnold Talmon als invaller voor de zieke Han van der Lek, de Grote prijs van Ter Heijde. Ed van Zanten doet dit keer individueel mee en gaat gezellig met z'n vader vissen die op een bis stek (=bij elkaar in de buurt) staat. Onderweg naar "de Viskeet" geeft de meter in de auto zelfs -1,5 °C aan en op de parkeerplaats ligt spiegelijs, waardoor ik in de bocht in de slip raak, gelukkig blijft het daar bij. In "de Viskeet" krijg ik steknummer E18 toebedeeld samen met een meetbeurt, het is niet anders. Met de trekker en "de platte kar" rijden we richting "de Zandmotor", altijd weer spannend of we het redden, want zo goed is die trekker niet meer, maar na een paar vastlopers bereiken we toch ons doel. Er staat een zw-wind van 3 bft oplopend naar 4 bft, 4 °C, lw HvH 06:25 uur (- 42 cm), hw 13:29 uur (+ 132 cm), (± 174 cm). Mistig en koud.

M'n buurman links van me is z'n aas vergeten, en Paul rijdt met de trekker terug naar degene die het zou hebben. Helaas is die persoon niet te vinden zodat m'n buurman het eerste uur niet mee kan vissen. Jammer genoeg voor Paul loopt hij hierdoor 10 minuten vertraging op en kan pas later starten. Vervelend als je helpt en hierdoor je eigen en je korps vistijd om zeep helpt. Uiteindelijk krijgt m'n buurman hier en daar toch wat aas om te vissen en kan hij ook een hengeltje uitgooien.

Nadat ik om 09:00 uur in geworpen heb met de 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon, met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes, haakje f31\8, gevuld met een zeepier, zager, slik, diepvries tap, zoute pier of een combinatie hiervan zie ik al redelijk snel een tik op de top, het zal toch niet? En met een kwartiertje draai ik voorzichtig binnen, behalve wat vuil zit er ook een bot aan de haak. Lekker begin! Opnieuw proberen maar en ook de tweede worp geeft binnen een kwartier een tik en bot nummer twee komt eraan.


Arthur van Tienen die rechts van me staat, zie ik gelijk van dicht onder de kant vissen, overschakelen naar ver en ook hij begint te vangen. John de Vries die twee plaatsen links van me staat draait er ook een paar mooie botten uit. Na de derde worp zie ik weer tikjes en draai ik er nogmaals een bot uit. Arthur rechts van me haalt er een doublet van bot en wijting uit maar nummer vier wil bij mij maar niet komen, ik ben ze "kwijt" maar hij blijft ze vangen. Inmiddels wordt de zandbank overspoeld en moeten we noodgedwongen naar achteren, een hele klus om de afstand nog te halen om in wat dieper water te werpen. 12:41 uur zit er nog een klein zeebaarsje aan.


Voor de rest blijft het bij mij alleen maar bij vuil draaien en om 14:00 uur eindig ik met 4 vissen, niet al te best, maar uiteindelijk valt het me toch nog mee als ik als 8e in het E vak eindig. Het hele korps heeft gelukkig vis met Arnold Talmon als uitschieter die een 2 in het vak vist. (=als 2e geĆ«indigd qua centimeters vis in het vak).   

Paul van Boheemen in vak A 5 vissen (131 cm) 11e plaats in het vak (51e), vak B Jan Groenewegen 7 vissen, (154 cm) 7e in het vak (33e), vak C Teun Moor 6 vissen (151 cm) 7e in het vak (34e), vak D Arnold Talmon  9 vissen (251 cm), 2e in het vak (9e), vak E Willem Louman, 4 vissen (90 cm) 8e in het vak (40e).

Hiermee worden we als korps Zeevisteam Westland 3e en winnen we ieder een kratje bier met een chocolade letter (wat een combi :-).


Arnold wordt 9e overall en wint een nieuwe hengelstok.


Ed van Zanten, die dit keer op individuele basis mee deed, werd 1e in het B vak en 5e overall en wint een molen.


De individuele uitslag:

Winnaar Grote prijs Ter Heijde 2017: Hendrik Jan Polhuis 19 vissen (446 cm)


1e en 1e overall Hendrik Jan Polhuis 19 vissen (446 cm), 2e Jurgen van Rijswijk 15 vissen (377 cm), 3e Arthur van Tienen 12 vissen (276 cm), 4e Eef Hoek 9 vissen (273 cm), 5e Ed van Zanten 9 vissen (261 cm). Mannen gefeliciteerd!

Uitslag korpsen:




1e en 1e overall  Vercelli 1, 13 korpspunten, 2e P-Line 35 korpspunten (844 cm), 3e Zeevisteam Westland 35 korpspunten (777 cm). Korpsen gefeliciteerd!

Van Dirk Diericxk krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank!

Vis greetz,

Willem



0 reacties:

Een reactie posten