maandag 26 februari 2018

Zeevisteam Westland: 1e nfb wedstrijd Noordwijk zaterdag 24 Februari 2018



Hallo vis vrienden,

Vandaag vist het Zeevisteam Westland de 1e NFB (Nederlandse Federatie van Brandingwatersportverenigingen)  van 2018, bestaande uit captain Ed van Zanten, Jan Groenewegen, Paul van Boheemen, Han van der Lek en Willem Louman. Er staat een koude o-wind van 4 bft met stoten van 6 bft, temperatuur -2 °C, hw Noordwijk 09:23 (+89 cm), lw 16:06 uur (-73 cm), (± 162 cm). Op de verzamelplaats HSV de Sportvisser krijg ik steknummer A 25 toebedeeld en mag m'n auto bij de boulevard parkeren een voordeel dat ik niet met de trekker mee hoef en dus op de terug weg niet hoef te wachten een nadeel dat ik in de parkeermeter meer als €12 aan muntgeld moet inwerpen omdat een betaalkaart niet werkt. Gelukkig heb ik de munten bij me, vervelend als je terugkomt en je auto blijkt weg gesleept te zijn. Dan ben je verder van huis.

09:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes afgewisseld met flexi-metalen afhouders, haakje f31\8, gevuld met een zeepier\zager\slik of een combinatie hiervan, tommy lood 160 gram. Met de eerste draai op een afstand van zo'n 120 meter draai ik een schar het strand op, altijd lekker als je gelijk van de 0 af bent. 10:04 uur volgt er een tweede schar. Ed maakt melding van een bot via Whatsapp maar voor de rest blijft het stil.



Op A26 staat Arie Mak die met afhouders en een licht loodje om en nabij de bank op zo'n 70 a 80 meter vist op die manier vangt hij regelmatig  een platvis en soms zelfs een doubletje (=2 vissen tegelijk), als ik het probeer levert me alleen een aanbeet op van twee keer een korte tik maar bij het binnen draaien zit er niets aan. Ik ga zo'n beetje gelijk op met Jaimy Postemus die links van me staat.

Zelf val ik helemaal stil, maar via de app berichten vangen de andere leden van het zeevisteam regelmatig een vis, gelukkig maar. 12:46 uur komt er nog een botje bij en Jaimy vangt ook nog een vis en blijft me er eentje voor. 13:00 uur is het weer afgelopen met 3 vissen te weinig om in de prijzen te vallen. Volgende keer beter dan maar.


Uiteindelijk vang ik in het A-vak 3 vissen (63 cm) een 83e plaats, vak B Ed van Zanten 6 vissen (127 cm) (29e plaats), vak C Paul van Boheemen 4 vissen (88 cm) (71e plaats), vak D Jan Groenewegen 2 vissen (80 cm, waarvan 1 bot van 46 cm, ja ze bestaan nog) (59e plaats), vak E Han van der Lek 5 vissen (139 cm) (25e plaats).

Gezamenlijk eindigen we als Zeevisteam Westland op een 11e plaats van de 27 korpsen, niet eens zo slecht.

Bij de tombola win ik nog een bak met narcissen en van Paul krijg ik er nog een kabouter bij, waarvoor nogmaals dank.


1e en 1e overall Ruud van Noord 16 vissen (378 cm), 2e Youri Buskens 13 vissen (314 cm), 3e Bas Hollander 12 vissen (288 cm), 4e Mischa Voskamp 11 vissen (262 cm) en 5e Albert Leewis 11 vissen (261 cm). Mannen gefeliciteerd!

Korpsen:

1e korps Team Hengelhuis Maasluis met 19 klassementspunten, 2e Rancar 2 met 37 klassementspunten en 3e Team Hengelsport Rik met 45 klassementspunten. Korpsen gefeliciteerd!





Van Han krijg ik nog het overgebleven aas mee waarvoor nogmaals dank.

Vis greetz,

Willem

0 reacties:

Een reactie posten